0 of 15 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de examen al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Examen is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de examen te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 15 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Welk document heeft het bedrijf nodig om beroepsvervoer te mogen verrichten?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Wat bedoelen we met “eigen vervoer”?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Wie geeft de communautaire (Euro) vergunning af?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
Hoeveel uur mag Wim gemiddeld per week werken?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
Hoe heet de rusttijd welke Wim heeft van zaterdag 16.00 uur tot maandag 05.30 uur?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
Hoeveel uur nachtarbeid maakt Wim elke dag?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Hoeveel kubieke meter is de laadruimte?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Hoeveel Europallets kan Wim maximaal op de vloer laden?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Bij vertrek kunnen de pallets door het aantal niet schuiven, maar na het lossen van enkele pallets moet Wim deze zekeren om verschuiving en omvallen tegen te gaan.
Hoe kan Wim dit het beste doen?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Bij vertrek kunnen de pallets door het aantal niet schuiven, maar na het lossen van enkele pallets moet Wim deze zekeren om verschuiving en omvallen tegen te gaan.
Wim controleert het gewicht van de voorste pallet in verband met de maximale voorwaartse kopschot belasting. En zet de pallets vast met spanbanden.
Hoeveel procent van het ladinggewicht is de maximale voorwaartse kracht bij het remmen?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Bij vertrek kunnen de pallets door het aantal niet schuiven, maar na het lossen van enkele pallets moet Wim deze zekeren om verschuiving en omvallen tegen te gaan.
Wim controleert het gewicht van de voorste pallet in verband met de maximale voorwaartse kopschot belasting. En zet de pallets vast met spanbanden.
Wim heeft nieuwe spanbanden en controleert of de benodigde handkracht, om deze te spannen, niet te zwaar is.
Welke waarde geeft de handkracht aan om de spanband aan te spannen met een ratel?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Bij vertrek kunnen de pallets door het aantal niet schuiven, maar na het lossen van enkele pallets moet Wim deze zekeren om verschuiving en omvallen tegen te gaan.
Wim controleert het gewicht van de voorste pallet in verband met de maximale voorwaartse kopschot belasting. En zet de pallets vast met spanbanden.
Wim heeft nieuwe spanbanden en controleert of de benodigde handkracht, om deze te spannen, niet te zwaar is.
Het vervoer van gevaarlijke stoffen wordt gedaan door een collega van Wim in een speciaal ingericht voertuig. Wim vervangt de collega bij ziekte en als deze vrij is.
Hoe herken je een voertuig dat gevaarlijke stoffen vervoert?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Bij vertrek kunnen de pallets door het aantal niet schuiven, maar na het lossen van enkele pallets moet Wim deze zekeren om verschuiving en omvallen tegen te gaan.
Wim controleert het gewicht van de voorste pallet in verband met de maximale voorwaartse kopschot belasting. En zet de pallets vast met spanbanden.
Wim heeft nieuwe spanbanden en controleert of de benodigde handkracht, om deze te spannen, niet te zwaar is.
Het vervoer van gevaarlijke stoffen wordt gedaan door een collega van Wim in een speciaal ingericht voertuig. Wim vervangt de collega bij ziekte en als deze vrij is.
Welk persoonlijk document heeft Wim nodig als hij gevaarlijke stoffen vervoert?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Bij vertrek kunnen de pallets door het aantal niet schuiven, maar na het lossen van enkele pallets moet Wim deze zekeren om verschuiving en omvallen tegen te gaan.
Wim controleert het gewicht van de voorste pallet in verband met de maximale voorwaartse kopschot belasting. En zet de pallets vast met spanbanden.
Wim heeft nieuwe spanbanden en controleert of de benodigde handkracht, om deze te spannen, niet te zwaar is.
Het vervoer van gevaarlijke stoffen wordt gedaan door een collega van Wim in een speciaal ingericht voertuig. Wim vervangt de collega bij ziekte en als deze vrij is.
Wim wil vandaag eerder thuis zijn en heeft van een collega geleerd hoe je de snelheidsbegrenzer en de tachograaf kan manipuleren. Wim rijdt bijna overal te hard en haalt andere voertuigen in waar dat niet mag.
Welke gevolgen heeft dit op het brandstofverbruik?
Wim werkt bij groothandel De Zaag die doe-het-zelf-goederen vervoert naar haar klanten. Het bedrijf heeft een verzoek gekregen om voor andere bedrijven ook goederen te vervoeren, omdat het voertuig meestal niet helemaal vol is en de route vaak hetzelfde is. De Zaag besluit het eigen vervoer om te zetten naar beroepsvervoer.
Door de drukte begint Wim dagelijks om 05.30 uur en is om ongeveer 18.00 uur terug, maar is meestal 19.30 uur klaar. Er wordt vaak overgewerkt op zaterdag van 05.30 uur tot 16.00. Er zijn met Wim over de werktijden geen individuele afspraken gemaakt.
De goederen worden vervoerd op Europallets. De laadruimte van de vrachtauto van Wim is 8 meter lang, 2.40 meter breed en 2.50 hoog
Bij vertrek kunnen de pallets door het aantal niet schuiven, maar na het lossen van enkele pallets moet Wim deze zekeren om verschuiving en omvallen tegen te gaan.
Wim controleert het gewicht van de voorste pallet in verband met de maximale voorwaartse kopschot belasting. En zet de pallets vast met spanbanden.
Wim heeft nieuwe spanbanden en controleert of de benodigde handkracht, om deze te spannen, niet te zwaar is.
Het vervoer van gevaarlijke stoffen wordt gedaan door een collega van Wim in een speciaal ingericht voertuig. Wim vervangt de collega bij ziekte en als deze vrij is.
Wim wil vandaag eerder thuis zijn en heeft van een collega geleerd hoe je de snelheidsbegrenzer en de tachograaf kan manipuleren. Wim rijdt bijna overal te hard en haalt andere voertuigen in waar dat niet mag.
Wie is aansprakelijk voor dit rijgedrag?