0 of 16 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de examen al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Examen is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de examen te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 16 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Ondernemers mogen alleen chauffeurs laten rijden die een verklaring van dienstbetrekking hebben. Welke verklaring heeft Raymond (als uitzendkracht) nodig?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Welke vergunning heeft Raymond nodig voor deze rit?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
Raymond moet de aggregaten gaan zekeren. Welke krachten komen er vrij op de lading die hij vervoert?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De aggregaten zijn bij elkaar 4 meter lang, 2.5 meter breed en 1 meter hoog. De laadbak van Raymond is 8 meter lang. Wat is de beste manier om deze te laden?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
Welke manier van zekeren kan Raymond het best gebruiken?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
Raymond heeft de aggregaten direct gezekerd met spanbanden, welke informatie op de spanband is dan belangrijk?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
Welke stelling is juist?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Wat zijn de gevolgen van overbelading?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Ook als het voertuig onder de maximaal toegestane massa blijft kan men soms spreken over overbelading. In welk geval is dat zo?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Wie is er in dit geval aansprakelijk voor de overbelading van de bakwagen volgens de algemene vervoerscondities?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Hoe het met de rij- en rusttijden in Nederland zit weet Raymond heel goed. Omdat deze rit de eerste keer naar het buitenland is wil hij voor de zekerheid op internet zoeken naar de regels die gelden in het buitenland. Hij vindt iets wat voor hem van toepassing is over Turkije en het AETR-verdrag.
Welke consequentie heeft het voor Raymonds rij- en rusttijden dat Turkije het AETR verdrag ondertekend heeft?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Hoe het met de rij- en rusttijden in Nederland zit weet Raymond heel goed. Omdat deze rit de eerste keer naar het buitenland is wil hij voor de zekerheid op internet zoeken naar de regels die gelden in het buitenland. Hij vindt iets wat voor hem van toepassing is over Turkije en het AETR-verdrag.
Onderweg wordt Raymond aangehouden en gecontroleerd. Dit gebeurt nadat hij bijna 4,5 uur onafgebroken gereden heeft. Hij krijgt een boete voor te weinig rust. Deze overtreding was 3 dagen geleden al gebeurd en hij had daar al een boete voor ontvangen in Nederland
Wat zou Raymond in deze situatie kunnen doen om een dubbele boete voor dezelfde overtreding te voorkomen?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Hoe het met de rij- en rusttijden in Nederland zit weet Raymond heel goed. Omdat deze rit de eerste keer naar het buitenland is wil hij voor de zekerheid op internet zoeken naar de regels die gelden in het buitenland. Hij vindt iets wat voor hem van toepassing is over Turkije en het AETR-verdrag.
Onderweg wordt Raymond aangehouden en gecontroleerd. Dit gebeurt nadat hij bijna 4,5 uur onafgebroken gereden heeft. Hij krijgt een boete voor te weinig rust Deze overtreding was 3 dagen geleden al gebeurd en hij had daar al een boete voor ontvangen in Nederland.
Het is nog allemaal nieuw voor Raymond om met de digitale tachograaf te werken. Tijdens de controle heeft Raymond de tachograaf op pauze gezet. Hij ziet dat hij 40 minuten van de verplichte 45 minuten stil heeft gestaan. Raymond moet toch echt doorrijden vanaf de plek waar hij gecontroleerd is.
Wat kan Raymond het beste doen als hij weer gaat rijden?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Hoe het met de rij- en rusttijden in Nederland zit weet Raymond heel goed. Omdat deze rit de eerste keer naar het buitenland is wil hij voor de zekerheid op internet zoeken naar de regels die gelden in het buitenland. Hij vindt iets wat voor hem van toepassing is over Turkije en het AETR-verdrag.
Onderweg wordt Raymond aangehouden en gecontroleerd. Dit gebeurt nadat hij bijna 4,5 uur onafgebroken gereden heeft. Hij krijgt een boete voor te weinig rust Deze overtreding was 3 dagen geleden al gebeurd en hij had daar al een boete voor ontvangen in Nederland.
Het is nog allemaal nieuw voor Raymond om met de digitale tachograaf te werken. Tijdens de controle heeft Raymond de tachograaf op pauze gezet. Hij ziet dat hij 40 minuten van de verplichte 45 minuten stil heeft gestaan. Raymond moet toch echt doorrijden vanaf de plek waar hij gecontroleerd is.
Zijn er naast de gewaarmerkte kopie van de communautaire vergunning eventueel nog andere vergunningen verplicht voor Turkije?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Hoe het met de rij- en rusttijden in Nederland zit weet Raymond heel goed. Omdat deze rit de eerste keer naar het buitenland is wil hij voor de zekerheid op internet zoeken naar de regels die gelden in het buitenland. Hij vindt iets wat voor hem van toepassing is over Turkije en het AETR-verdrag.
Onderweg wordt Raymond aangehouden en gecontroleerd. Dit gebeurt nadat hij bijna 4,5 uur onafgebroken gereden heeft. Hij krijgt een boete voor te weinig rust Deze overtreding was 3 dagen geleden al gebeurd en hij had daar al een boete voor ontvangen in Nederland.
Het is nog allemaal nieuw voor Raymond om met de digitale tachograaf te werken. Tijdens de controle heeft Raymond de tachograaf op pauze gezet. Hij ziet dat hij 40 minuten van de verplichte 45 minuten stil heeft gestaan. Raymond moet toch echt doorrijden vanaf de plek waar hij gecontroleerd is.
Als Raymond derdelandenvervoer zou doen zou hij een CEMT vergunning moeten hebben. Eventueel zou een ander document ook voldoende zijn. Welk document is dat?
Raymond ter Braak was tot vorig jaar via het uitzendbureau werkzaam als magazijnmedewerker voor een transportbedrijf in Waddinxveen. Het uitzendbureau heeft Raymond omgeschoold tot chauffeur. Normaal gesproken rijdt Raymond alleen nationale ritten maar aankomende week gaat hij voor het eerst met een bakwagen de grens over. Hij moet namelijk 2 aggregaten van Ugchelen (NL) naar Istanbul (Turkije) brengen.
Uiteraard is dit heel spannend, maar ontspannen komt Raymond na een korte rit vanaf huis om 09:00 uur aan in Waddinxveen. De aggregaten staan gelukkig al klaar om ingeladen te worden in zijn bakwagen. Raymond helpt de heftruckchauffeur bij het laden en houdt hierbij rekening met het gewicht en zwaartepunt van de gehele lading.
De opdrachtgever heeft het gewicht van de aggregaten foutief op de vrachtbrief vermeld. Raymond komt hier achter. De lading blijkt een stuk zwaarder dan op de vrachtbrief aangegeven. Het voertuig is daardoor overbeladen.
Hoe het met de rij- en rusttijden in Nederland zit weet Raymond heel goed. Omdat deze rit de eerste keer naar het buitenland is wil hij voor de zekerheid op internet zoeken naar de regels die gelden in het buitenland. Hij vindt iets wat voor hem van toepassing is over Turkije en het AETR-verdrag.
Onderweg wordt Raymond aangehouden en gecontroleerd. Dit gebeurt nadat hij bijna 4,5 uur onafgebroken gereden heeft. Hij krijgt een boete voor te weinig rust Deze overtreding was 3 dagen geleden al gebeurd en hij had daar al een boete voor ontvangen in Nederland.
Het is nog allemaal nieuw voor Raymond om met de digitale tachograaf te werken. Tijdens de controle heeft Raymond de tachograaf op pauze gezet. Hij ziet dat hij 40 minuten van de verplichte 45 minuten stil heeft gestaan. Raymond moet toch echt doorrijden vanaf de plek waar hij gecontroleerd is.
Wie geeft de rit- en termijnmachtigingen af?