0 of 15 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de examen al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Examen is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de examen te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 15 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag.
Hoeveel uur mag Frits vandaag maximaal rijden?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag.
Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Moet Frits tijdens de rit met de trekker zijn autogordel dragen?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag.
Frits is om 6.00 uur op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Moet Frits zelf deze oplegger aankoppelen?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag.
Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Is de trekker-oplegger combinatie waar Frits op gaat rijden volgens de Wet Wegvervoer Goederen een vrachtauto?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
Is de cabine van de trekker de juiste plek om te wachten tot de monteur komt?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
Is een file naar aanleiding van een aanrijding waarbij geen vrachtauto’s betrokken zijn niet financieel nadelig voor de transportsector?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
Wat is de belangrijkste oorzaak van kop-staartbotsingen?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
Is het wachten op de monteur een onderbreking van de rijtijd?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
De container die Frits gaat vervoeren komt uit Denemarken en zal straks vanuit Rotterdam naar Groot-Brittannië vervoerd worden. De vrachtbrief die Frits meekrijgt is een CMR-vrachtbrief met daarop het AVC logo.
Is dit de juiste vrachtbrief?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
De container die Frits gaat vervoeren komt uit Denemarken en zal straks vanuit Rotterdam naar Groot-Brittannië vervoerd worden. De vrachtbrief die Frits meekrijgt is een CMR-vrachtbrief met daarop het AVC logo.
Welke transportvergunning heeft Frits nodig voor dit vervoer?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
De container die Frits gaat vervoeren komt uit Denemarken en zal straks vanuit Rotterdam naar Groot-Brittannië vervoerd worden. De vrachtbrief die Frits meekrijgt is een CMR-vrachtbrief met daarop het AVC logo.
De container wordt met een kraan op de oplegger gezet. De trekker met oplegger wordt gewogen voordat Frits het terrein afrijdt.
Op welke manier wordt een container meestal gezekerd?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
De container die Frits gaat vervoeren komt uit Denemarken en zal straks vanuit Rotterdam naar Groot-Brittannië vervoerd worden. De vrachtbrief die Frits meekrijgt is een CMR-vrachtbrief met daarop het AVC logo.
De container wordt met een kraan op de oplegger gezet. De trekker met oplegger wordt gewogen voordat Frits het terrein afrijdt.
Kan de manier waarop de goederen in de container gestuwd zijn van invloed zijn op de rijeigenschappen van de trekker met oplegger?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
De container die Frits gaat vervoeren komt uit Denemarken en zal straks vanuit Rotterdam naar Groot-Brittannië vervoerd worden. De vrachtbrief die Frits meekrijgt is een CMR-vrachtbrief met daarop het AVC logo.
De container wordt met een kraan op de oplegger gezet. De trekker met oplegger wordt gewogen voordat Frits het terrein afrijdt.
Wat is de wettelijk maximale toegestane massa voor dit voertuig?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
De container die Frits gaat vervoeren komt uit Denemarken en zal straks vanuit Rotterdam naar Groot-Brittannië vervoerd worden. De vrachtbrief die Frits meekrijgt is een CMR-vrachtbrief met daarop het AVC logo.De container wordt met een kraan op de oplegger gezet. De trekker met oplegger wordt gewogen voordat Frits het terrein afrijdt.
Om 13.00 uur heeft Frits een afspraak bij de tandarts. Hij heeft met zijn baas afgesproken dat hij van 13.00 tot 15.30 uur vrij is van zijn werk. Omdat hij vandaag al zoveel tijd kwijt was, wil hij zo lang mogelijk doorwerken vandaag. Frits heeft van dinsdag op woensdag en van woensdag op donderdag twee keer een rust gehad van 10 uur. Vanochtend is hij om 6.00 uur begonnen met werken.
Tot hoe laat mag Frits vandaag uiterlijk doorwerken?
Frits is chauffeur bij een transportbedrijf in Groningen. Het bedrijf houdt zich bezig met het vervoer vanuit de Eemshaven naar Rotterdam. Frits is het weekend en op maandag vrij geweest. Op dinsdag en woensdag heeft hij gewerkt. Op dinsdag heeft hij 9,5 uur gereden en op woensdag ook. Het is vandaag donderdag. Frits is om 6.00 op het bedrijf aanwezig, Hij gaat meteen naar zijn trekker toe en doet een controle. Hij gaat om 6.15 uur rijden. Hij gaat een oplegger ophalen bij een verhuurbedrijf.
Na een half uur rijden is Frits bij het verhuurbedrijf. Daar staat een containerchassis voor hem klaar.
Om 7.00 vertrekt Frits weer. Na een kwartier springt het loopvlak van een van de banden van de oplegger. Frits zet de combinatie veilig op de vluchtstrook. Hij belt zijn baas en die gaat regelen dat er een monteur komt. Frits blijft in de trekker wachten tot de monteur komt.
Al met al duurt het een uur voordat de monteur er is en het wiel verwisseld is. Frits kan eindelijk weer rijden. Helaas is er op de snelweg een kop-staartbotsing geweest tussen 2 personenauto’s en staat er een file. Omdat er geen vrachtauto’s betrokken zijn bij deze aanrijding is er geen financiële schade voor de transportsector, vindt Frits. Uiteindelijk komt Frits om 9.00 uur aan bij het containeroverslagbedrijf.
De container die Frits gaat vervoeren komt uit Denemarken en zal straks vanuit Rotterdam naar Groot-Brittannië vervoerd worden. De vrachtbrief die Frits meekrijgt is een CMR-vrachtbrief met daarop het AVC logo.De container wordt met een kraan op de oplegger gezet. De trekker met oplegger wordt gewogen voordat Frits het terrein afrijdt.
Om 13.00 uur heeft Frits een afspraak bij de tandarts. Hij heeft met zijn baas afgesproken dat hij van 13.00 tot 15.30 uur vrij is van zijn werk. Omdat hij vandaag al zoveel tijd kwijt was, wil hij zo lang mogelijk doorwerken vandaag. Frits heeft van dinsdag op woensdag en van woensdag op donderdag twee keer een rust gehad van 10 uur. Vanochtend is hij om 6.00 uur begonnen met werken. Door alle tegenslag en oponthoud heeft Frits vandaag (donderdag) een totale rijtijd van 6,5 uur.
Vorige week had hij een totale rijtijd van 50 uur. Hoeveel uur mag Frits deze week nog rijden?