0 of 15 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de examen al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Examen is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de examen te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 15 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. Hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald om dan bij een andere filiaal gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
Hoe wordt de vorm van vervoer genoemd die Sara verricht?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. Hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een ander filiaal gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
Zou Sara goederen tussen de verschillende filialen mogen vervoeren?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. Hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald om dan bij een ander filiaal gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Wat moet Sara doen wanneer tijdens één van haar onderbrekingen een buitenlandse chauffeur vraagt wat ze heeft geladen?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. Hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald om dan bij een ander filiaal gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Het bevoorraden van winkels is eenvoudiger met rolcontainers dan met Europallets. Waarom is dat?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Hoeveel nachtarbeid heeft Sara elke dag?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Na deze onderbreking van 30 minuten zal Sara nadat ze uiterlijk nog 2 uur gereden heeft haar rijtijd nogmaals moeten onderbreken. Hoelang zal die 2de onderbreking minimaal moeten zijn?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig verkeerd beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken.
Het nadeel van het vastzetten van kartonnen dozen met spanbanden is dat:
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig niet meer op de juiste manier beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken. Er staan ook een aantal kartonnen dozen los in de laadruimte.
Een spanband moet met een bepaalde kracht worden aangetrokken. Waar kan Sara vinden hoeveel dat moet zijn?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig niet meer op de juiste manier beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken. Er staan ook een aantal kartonnen dozen los in de laadruimte.
Kan een spanband onder alle omstandigheden dezelfde kracht weerstaan?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig niet meer op de juiste manier beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken. Er staan ook een aantal kartonnen dozen los in de laadruimte.
Sara heeft in haar omgeving vernomen dat ze elke 5 jaar opnieuw naar school moet om haar vakbekwaamheid als chauffeur op peil te houden. Dit is bijscholing. Zelf heeft ze een chauffeursdiploma en rijbewijzen BCE die ze uiteraard graag wil behouden. Haar bedrijf heeft medegedeeld dat er nascholing wordt gegeven in plaats van teambuildingsdagen
Hoeveel uren nascholing moet Sara per 5 jaar volgen als ze ook haar vakbekwaamheid als buschauffeur wil behouden?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig niet meer op de juiste manier beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken. Er staan ook een aantal kartonnen dozen los in de laadruimte.
Sara heeft in haar omgeving vernomen dat ze elke 5 jaar opnieuw naar school moet om haar vakbekwaamheid als chauffeur op peil te houden. Dit is bijscholing. Zelf heeft ze een chauffeursdiploma en rijbewijzen BCE die ze uiteraard graag wil behouden. Haar bedrijf heeft medegedeeld dat er nascholing wordt gegeven in plaats van teambuildingsdagen
Niet elke opleiding in de logistieke sector telt mee als nascholing. Waarom niet?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig niet meer op de juiste manier beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken. Er staan ook een aantal kartonnen dozen los in de laadruimte.
Sara heeft in haar omgeving vernomen dat ze elke 5 jaar opnieuw naar school moet om haar vakbekwaamheid als chauffeur op peil te houden. Dit is bijscholing. Zelf heeft ze een chauffeursdiploma en rijbewijzen BCE die ze uiteraard graag wil behouden. Haar bedrijf heeft medegedeeld dat er nascholing wordt gegeven in plaats van teambuildingsdagen
Een bestuurderskaart is afgegeven op 9 september 2017. Tot welke datum is deze kaart geldig?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig niet meer op de juiste manier beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken. Er staan ook een aantal kartonnen dozen los in de laadruimte.
Sara heeft in haar omgeving vernomen dat ze elke 5 jaar opnieuw naar school moet om haar vakbekwaamheid als chauffeur op peil te houden. Dit is bijscholing. Zelf heeft ze een chauffeursdiploma en rijbewijzen BCE die ze uiteraard graag wil behouden. Haar bedrijf heeft medegedeeld dat er nascholing wordt gegeven in plaats van teambuildingsdagen
Nadat Sara klaar is met lossen bij een ontvanger komt ze erachter dat haar bestuurderskaart verdwenen is. Of deze is gestolen of dat ze hem is verloren weet Sara niet.
Bij wie moet ze telefonisch melden dat haar bestuurderskaart vermist is?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig niet meer op de juiste manier beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken. Er staan ook een aantal kartonnen dozen los in de laadruimte.
Sara heeft in haar omgeving vernomen dat ze elke 5 jaar opnieuw naar school moet om haar vakbekwaamheid als chauffeur op peil te houden. Dit is bijscholing. Zelf heeft ze een chauffeursdiploma en rijbewijzen BCE die ze uiteraard graag wil behouden. Haar bedrijf heeft medegedeeld dat er nascholing wordt gegeven in plaats van teambuildingsdagen.
Bij firma de Huishoudgigant wordt er veel gedaan aan het beheersen van diverse kosten. Zo is één van de belangrijkste kosten die beheerst moet worden de kosten voor brandstofverbruik. Alle voertuigen van de firma zijn uitgerust met bijvoorbeeld een snelheidsbegrenzer, cruise control en airconditioning. Volgens de werkgever moeten de chauffeurs hun rijstijl aanpassen waarmee de kosten voor brandstofverbruik kan worden beperkt.
Wat kan een chauffeur doen om het brandstofverbruik te beperken?
Firma de Huishoud Gigant is een grote winkelketen met vestigingen in heel Nederland en het Nederlandstalige gebied van België. Bij dit bedrijf worden voornamelijk huishoudelijke goederen verkocht. Omdat er sprake is van centrale inkoop worden de goederen door de leveranciers in het centrale magazijn, dat in het midden van Nederland ligt, afgeleverd. Eén van de trekker-opleggercombinaties die eigendom is van de Huishoud Gigant wordt bestuurd door Sara. Vanuit het centrale magazijn bevoorraadt Sara dagelijks diverse Nederlandse en Belgische filialen. Het gemiddelde aantal filialen dat per dag wordt aangedaan is 5. hierbij worden er soms goederen bij het ene filiaal opgehaald worden om dan bij een andere gelost te worden.
In diverse steden zijn de filialen van het bedrijf zijn allemaal gelegen in de grotere winkelcentra. Sommige gemeentes hebben venstertijden in de ochtenduren waarin de goederen moeten worden afgeleverd. Dit is omdat het de rest van de dag een voetgangersgebied is.
De rolcontainers die geladen zijn in de oplegger worden vastgezet met vergrendelstangen. Doordat de lading wordt begeleidt met zogenaamde pakbonnen hoeven er geen vrachtbrieven te worden gebruikt.
Net zoals al haar andere collega’s rijdt Sara één vaste route omdat de directie vindt dat iedere chauffeur één vaste route moet hebben. Het voordeel hiervan is dat de chauffeurs hun route en het personeel van de filialen goed kennen waardoor er nagenoeg geen fouten worden gemaakt. Sara kan door de vaste route haar werk- en rijtijden goed inschatten. Doordat er twee filialen in een winkelgebied liggen, wat om 11:00 uur afgesloten wordt en daarna alleen nog voor voetgangers toegankelijk is, zal Sara daar als eerste gaan lossen. Elke ochtend om 05:30 uur is Sara op het bedrijf aanwezig en controleert dan de lading en haar voertuig waarna ze om 06:00 uur naar haar eerste losadres vertrekt.
Het is 10:30 uur wanneer Sara klaar is met lossen en het afwerken van de diverse documenten. Sara heeft nog 30 minuten om ervoor te zorgen dat ze het winkelgebied heeft verlaten. Sara heeft nu 2,5 uur rijtijd en 2,5 uur werktijd achter de rug dus haar totale arbeidstijd is 5 uur. Naast het filiaal waar Sara net heeft gelost is een broodjeszaak waar Sara dagelijks haar pauze van 30 minuten houdt zodat ze precies om 11:00 uur het winkelgebied verlaat.
Nadat Sara bij een filiaal heeft gelost is haar voertuig niet meer op de juiste manier beladen en zal de lading opnieuw moeten worden gezekerd. Het stuwen van rolcontainers gebeurt met vergrendelstangen. Rolcontainers die leeg zijn worden genest en in een hoek gezet. Om te voorkomen dat de stapel lege rolcontainers gaat schuiven wordt er een spanband overheen getrokken. Er staan ook een aantal kartonnen dozen los in de laadruimte.
Sara heeft in haar omgeving vernomen dat ze elke 5 jaar opnieuw naar school moet om haar vakbekwaamheid als chauffeur op peil te houden. Dit is bijscholing. Zelf heeft ze een chauffeursdiploma en rijbewijzen BCE die ze uiteraard graag wil behouden. Haar bedrijf heeft medegedeeld dat er nascholing wordt gegeven in plaats van teambuildingsdagen.
Bij firma de Huishoudgigant wordt er veel gedaan aan het beheersen van diverse kosten. Zo is één van de belangrijkste kosten die beheerst moet worden de kosten voor brandstofverbruik. Alle voertuigen van de firma zijn uitgerust met bijvoorbeeld een snelheidsbegrenzer, cruise control en airconditioning. Volgens de werkgever moeten de chauffeurs hun rijstijl aanpassen waarmee de kosten voor brandstofverbruik kan worden beperkt.
Sara moet morgen rangeerwerk doen bij een nieuw magazijn van firma de Huishoudgigant. Voor dit werk hoeft Sara niet op de openbare weg te rijden omdat dit een afgesloten terrein is.
Sara wil de tachograaf zo instellen dat er Out of scope wordt gereden. Wanneer mag dat?