0 of 15 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de examen al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Examen is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de examen te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 15 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Vandaag vervoert Hassan betonplaten met een afmeting van 2 bij 3 meter met een gewicht van 600 kg per stuk. Welk hulpmiddel is het meest geschikt om de betonplaten te lossen?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Wie is verantwoordelijk voor het laden van het voertuig volgens de CMR-voorwaarden?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Om 05:00 begint Hassan met het controleren van zijn voertuig en de belading ervan. Om 09:00 uur gaat Hassan uiteindelijk pas rijden. Als Hassan een normale rusttijd moet genieten moet hij uiterlijk gaan rusten om:
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Als Hassans door omstandigheden doorwerkt tot 20.00 uur kan hij dan nog een normale dagelijkse rusttijd van 11 uur nemen?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Welke gegevens met betrekking tot de rij- en rusttijden moet Hassan onderweg kunnen tonen bij een controle?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Op welk moment kan Hassan het beste het Europese schadeformulier invullen?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Om het naderend verkeer te waarschuwen plaatst Hassan een gevarendriehoek. Op hoeveel meter afstand moet dit gebeuren?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Wat voor invloed heeft dit ongeval op het imago van het bedrijf?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Omdat er op de vloer van de oplegger antislipmatten zijn aangebracht door de werkgever is Hassan van mening dat de zware goederen altijd stevig vaststaan en verder niet gestuwd hoeven te worden. Meestal is de vrije ruimte tussen het kopschot en de lading 1 tot 2 meter.
Wat zijn de krachten die tijdens het rijden door de lading worden ondergaan?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Omdat er op de vloer van de oplegger antislipmatten zijn aangebracht door de werkgever is Hassan van mening dat de zware goederen altijd stevig vaststaan en verder niet gestuwd hoeven te worden. Meestal is de vrije ruimte tussen het kopschot en de lading 1 tot 2 meter.
Het stuwen van een lading is noodzakelijk ondanks het gewicht van de lading en de slipmatten omdat:
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Omdat er op de vloer van de oplegger antislipmatten zijn aangebracht door de werkgever is Hassan van mening dat de zware goederen altijd stevig vaststaan en verder niet gestuwd hoeven te worden. Meestal is de vrije ruimte tussen het kopschot en de lading 1 tot 2 meter.
Voor al het vervoer ontvangt Hassan een CMR-vrachtbrief. Het frankeringsvoorschrift is bijna altijd franco. In sommige gevallen is er sprake van rembourszendingen. Hiervoor is er een kluisje in het voertuig aanwezig.
De aanduiding franco op een vrachtbrief betekent dat:
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Omdat er op de vloer van de oplegger antislipmatten zijn aangebracht door de werkgever is Hassan van mening dat de zware goederen altijd stevig vaststaan en verder niet gestuwd hoeven te worden. Meestal is de vrije ruimte tussen het kopschot en de lading 1 tot 2 meter.
Voor al het vervoer ontvangt Hassan een CMR-vrachtbrief. Het frankeringsvoorschrift is bijna altijd franco. In sommige gevallen is er sprake van rembourszendingen. Hiervoor is er een kluisje in het voertuig aanwezig.
Een rembourszending is:
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Omdat er op de vloer van de oplegger antislipmatten zijn aangebracht door de werkgever is Hassan van mening dat de zware goederen altijd stevig vaststaan en verder niet gestuwd hoeven te worden. Meestal is de vrije ruimte tussen het kopschot en de lading 1 tot 2 meter.
Voor al het vervoer ontvangt Hassan een CMR-vrachtbrief. Het frankeringsvoorschrift is bijna altijd franco. In sommige gevallen is er sprake van rembourszendingen. Hiervoor is er een kluisje in het voertuig aanwezig.
Hassan komt tijdens de rit in een grote file terecht die is ontstaan doordat er een controle van vrachtvervoer is. Ook Hassan moet aansluiten in de rij van vrachtauto’s om gecontroleerd te worden.
Wat moet Hassan doen bij deze controle?
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Omdat er op de vloer van de oplegger antislipmatten zijn aangebracht door de werkgever is Hassan van mening dat de zware goederen altijd stevig vaststaan en verder niet gestuwd hoeven te worden. Meestal is de vrije ruimte tussen het kopschot en de lading 1 tot 2 meter.
Voor al het vervoer ontvangt Hassan een CMR-vrachtbrief. Het frankeringsvoorschrift is bijna altijd franco. In sommige gevallen is er sprake van rembourszendingen. Hiervoor is er een kluisje in het voertuig aanwezig.
Hassan komt tijdens de rit in een grote file terecht die is ontstaan doordat er een controle van vrachtvervoer is. Ook Hassan moet aansluiten in de rij van vrachtauto’s om gecontroleerd te worden.
Wie moet de kosten betalen die voortvloeien uit deze controle
Bij Transportgroep INTERNED is Hassan werkzaam als chauffeur. Dit is een internationaal vervoersbedrijf dat zijn hoofdvestiging in Nederland heeft. Regelmatig worden er ritten van en naar EVA-landen gereden. Veelal worden goederen geladen met een hoog volume en hoog gewicht. Het voertuig lossen moet Hassan regelmatig zelf doen.
Het bedrijf heeft in het chauffeurshandboek geschreven dat elke chauffeur te allen tijde zelf aansprakelijk is bij overtredingen van het Atb-vervoer of de EG-verordening.
Uiteraard is er in het voertuig van Hassan een tachograaf aanwezig. Deze wordt bij elke APK van het voertuig gecontroleerd en geijkt. In een speciaal doosje heeft Hassan altijd voldoende blanco rollen print-out papier bij zich.
Hassan is een vakbekwame en rustige chauffeur. Ondanks dit raakt hij op een dag door een fout van een andere weggebruiker betrokken bij een ernstig ongelijk. Zijn oplegger is hierbij geschaard en de hele combinatie is aan de rechterzijde van de weg in de sloot beland. De hele combinatie is door het ongeval zwaar beschadigt geraakt maar gelukkig heeft Hassan geen letsel opgelopen.
Omdat er op de vloer van de oplegger antislipmatten zijn aangebracht door de werkgever is Hassan van mening dat de zware goederen altijd stevig vaststaan en verder niet gestuwd hoeven te worden. Meestal is de vrije ruimte tussen het kopschot en de lading 1 tot 2 meter.
Voor al het vervoer ontvangt Hassan een CMR-vrachtbrief. Het frankeringsvoorschrift is bijna altijd franco. In sommige gevallen is er sprake van rembourszendingen. Hiervoor is er een kluisje in het voertuig aanwezig.
Hassan komt tijdens de rit in een grote file terecht die is ontstaan doordat er een controle van vrachtvervoer is. Ook Hassan moet aansluiten in de rij van vrachtauto’s om gecontroleerd te worden.
Tijdens de controle blijkt dat Hassan een te lange ononderbroken rijtijd heeft. Hij krijgt hiervoor een boete en een rijverbod opgelegd.
De minimale duur van dit rijverbod is: