0 of 15 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de examen al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Examen is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de examen te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 15 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen.
Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt heeft hij ervoor gezorgd dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Bij een rit van Oekraïne naar Duitsland via Polen heeft Danny wel de juiste documenten nodig. Welke?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen.
Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt heeft hij ervoor gezorgd dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Hoe heet het vervoer wanneer Danny in Hamburg moet laden en in München moet lossen?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
Welke voorwaarden zijn van toepassing op de lading die Danny vervoert, wanneer hij met zijn vrachtauto gebruik maakt van de Rollende Landstrasse?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
Hoe kan Danny erachter komen waar beveiligde parkeerplaatsen zijn?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
Om zo’n bewaakte parkeerplaats te bereiken moet Danny langer onafgebroken doorrijden dan de 4,5 uur. Mag dat?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Hoeveel rusttijd heeft Danny gehad als hij direct na aankomst met de ferry zal verder rijden?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
Bij het laden en lossen van TIR-goederen wordt toezicht gehouden door?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
T.I.R.-vervoer wordt verricht door:
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
Onderweg blijkt dat de TIR-verzegeling is verbroken. Wat moet Danny doen?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
Vandaag de dag is het vervoer onderhevig aan verschillende ontwikkelingen en trends. Vervoerstechnieken zoals binnenvaart en het spoorwegvervoer zijn concurrenten voor het wegvervoer. Tevens staat het imago van het goederenvervoer onder druk.
Hoe kan Danny bijdragen aan een beter imago van het wegvervoer?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
Vandaag de dag is het vervoer onderhevig aan verschillende ontwikkelingen en trends. Vervoerstechnieken zoals binnenvaart en het spoorwegvervoer zijn concurrenten voor het wegvervoer. Tevens staat het imago van het goederenvervoer onder druk.
De meeste goederen worden vervoerd met deze vervoersmodaliteit.
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
Vandaag de dag is het vervoer onderhevig aan verschillende ontwikkelingen en trends. Vervoerstechnieken zoals binnenvaart en het spoorwegvervoer zijn concurrenten voor het wegvervoer. Tevens staat het imago van het goederenvervoer onder druk.
Danny is onderweg met een trekker-opleggercombinatie. In zijn voertuig heeft hij altijd dozen vol met reserverolletjes printpapier voor zijn tachograaf liggen. De werkgever van Danny krijgt een aanzienlijke korting wanneer hij deze rolletjes met grote hoeveelheden inkoopt. Danny controleert altijd even of de ingekochte rolletjes wel geschikt zijn voor de tachograaf.
Danny constateert op dag 15 van zijn reis dat de tachograaf niet werkt.
Wat is de periode dat Danny mag blijven rijden met een defecte tachograaf?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
Vandaag de dag is het vervoer onderhevig aan verschillende ontwikkelingen en trends. Vervoerstechnieken zoals binnenvaart en het spoorwegvervoer zijn concurrenten voor het wegvervoer. Tevens staat het imago van het goederenvervoer onder druk.
Danny is onderweg met een trekker-opleggercombinatie. In zijn voertuig heeft hij altijd dozen vol met reserverolletjes printpapier voor zijn tachograaf liggen. De werkgever van Danny krijgt een aanzienlijke korting wanneer hij deze rolletjes met grote hoeveelheden inkoopt. Danny controleert altijd even of de ingekochte rolletjes wel geschikt zijn voor de tachograaf.
Danny constateert op dag 15 van zijn reis, dat de tachograaf niet werkt.
Door wie moet een defecte tachograaf gerepareerd worden?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
Vandaag de dag is het vervoer onderhevig aan verschillende ontwikkelingen en trends. Vervoerstechnieken zoals binnenvaart en het spoorwegvervoer zijn concurrenten voor het wegvervoer. Tevens staat het imago van het goederenvervoer onder druk.
Danny is onderweg met een trekker-opleggercombinatie. In zijn voertuig heeft hij altijd dozen vol met reserverolletjes printpapier voor zijn tachograaf liggen. De werkgever van Danny krijgt een aanzienlijke korting wanneer hij deze rolletjes met grote hoeveelheden inkoopt. Danny controleert altijd even of de ingekochte rolletjes wel geschikt zijn voor de tachograaf.
Danny constateert op dag 15 van zijn reis, dat de tachograaf niet werkt.
Hoe moet Danny, nu zijn tachograaf defect is, zijn rij-, rust- en werktijden registreren?
Danny is werkzaam bij EuroContinental Logistics. Dit bedrijf vervoert goederen naar alle uithoeken van Europa. Meestal is Zuid-Frankrijk de regio waar Danny naartoe rijdt. Als hij aangekomen is op zijn bestemming en daar gelost heeft krijgt hij direct via de boordcomputer een vervolgopdracht. Over het algemeen is Danny zo’n 3 maanden van huis. In de tijd dat hij onderweg is woont hij in zijn auto. Maar als hij dan in Nederland is heeft hij wel 2 weken vrij.
De berichten welke Danny via de boordcomputer ontvangt worden automatisch geprint. Het bedrijf heeft afgesproken dat ze met Danny elke dag om 14:00 uur telefonisch contact opnemen. Elke dag om de tijd dat de werkgever van Danny belt zorgt hij ervoor dat hij op een veilige plaats stilstaat.
Heel soms gaat Danny met de ferryboot. Maar om een bepaalde afstand te overbruggen maakt hij liever gebruik van de trein.
Van collega’s heeft Danny verhalen gehoord dat zij in voornamelijk het oostelijk deel van Europa zijn overvallen. Nadat Danny het hierover met zijn werkgever heeft gehad heeft deze geadviseerd om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen waardoor de kans op overvallen nagenoeg uitgesloten is.
St. Petersburg (Rusland) is de eindbestemming van Danny. Om daar te kunnen komen gaat hij vanuit Duitsland met een ferryboot mee om zo een gedeelte van de reis te overbruggen. Voordat Danny aan boord kan moet hij 3 uur wachten op de parkeerplaats. Eenmaal aan boord is hij nog 1,5 uur bezig met het neerzetten en vastzetten van zijn vrachtauto op de boot. De bootreis duurt exact 8 uur.
Vrij frequent worden ook goederen vervoerd naar landen buiten de EU waarvoor douanedocumenten nodig zijn. Deze documenten worden over het algemeen opgemaakt door een expediteur welke door de afzender wordt ingehuurd. Ook komt het voor dat Danny de douanedocumenten moet laten verzorgen door een grensexpediteur. Ritten onder dekking van een T.I.R.-document komen ook weleens voor.
Vandaag de dag is het vervoer onderhevig aan verschillende ontwikkelingen en trends. Vervoerstechnieken zoals binnenvaart en het spoorwegvervoer zijn concurrenten voor het wegvervoer. Tevens staat het imago van het goederenvervoer onder druk.
Danny is onderweg met een trekker-opleggercombinatie. In zijn voertuig heeft hij altijd dozen vol met reserverolletjes printpapier voor zijn tachograaf liggen. De werkgever van Danny krijgt een aanzienlijke korting wanneer hij deze rolletjes met grote hoeveelheden inkoopt. Danny controleert altijd even of de ingekochte rolletjes wel geschikt zijn voor de tachograaf.
Danny constateert op dag 15 van zijn reis, dat de tachograaf niet werkt.
De oplegger van Danny heeft een laadruimte die inwendig 12 meter lang, 2,5 meter breed en 3 meter hoog is. Het eigen gewicht van de combinatie is 15 ton, het toegestane maximumgewicht is nationaal 50 ton en internationaal 40 ton. De retourlading die Danny in Rusland meekrijgt heeft een omvang van 20 m3 en een gewicht van ca. 40 ton. Danny krijgt te horen van de afzender dat hij de lading in één keer moet meenemen.
Welk document moet Danny aan de afzender laten zien om deze ervan te overtuigen dat hij deze lading niet eens kan en mag vervoeren?