0 of 15 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de examen al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Examen is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de examen te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 15 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Eén bedrijf dat gespecialiseerd is in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport.
Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Om de goederen te mogen vervoeren heeft CLS Transportgroep voor elk voertuig een document nodig. Welk?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Karim houdt zich altijd aan de wettelijke rusttijd. Tot hoelaat mag hij dan werken?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Na deze pauze moet Karim:
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Wat is een factor die van invloed kan zijn op de gezondheid van Karim?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
De meest uitgebreide vorm van dienstverlening is:
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Wat moet Karim doen wanneer hij ziet dat op een laadperron overal lege dozen en pallets rondslingeren?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Karim heeft van zijn werkgever veiligheidsschoenen gekregen.
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Wat is de gemakkelijkste manier om hoogteverschil tussen laadvloer en laadperron te overbruggen?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen.
Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Om snel te kunnen lossen zijn dozen, die gevuld zijn met fruitproducten, op een rolcontainer geplaatst. Met behulp van de laadklep worden deze rolcontainers in- en uitgereden.
Op weg terug naar de standplaats rijdt Karim op een rotonde als er plotseling met grote snelheid een personenauto de rotonde komt oprijden. Karim kan de personenauto niet meer ontwijken en rijdt ertegen aan.
De personenauto is bij het ongeval ernstig beschadigd en rondom hangt een sterke benzinelucht. De bestuurder van de personenauto reageert helemaal niet op aanspreken van Karim.
Hoe moet Karim de rolcontainers verplaatsen?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen.
Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Om snel te kunnen lossen zijn dozen, die gevuld zijn met fruitproducten, op een rolcontainer geplaatst. Met behulp van de laadklep worden deze rolcontainers in- en uitgereden.
Op weg terug naar de standplaats rijdt Karim op een rotonde als er plotseling met grote snelheid een personenauto de rotonde komt oprijden. Karim kan de personenauto niet meer ontwijken en rijdt ertegen aan.
De personenauto is bij het ongeval ernstig beschadigd en rondom hangt een sterke benzinelucht. De bestuurder van de personenauto reageert helemaal niet op aanspreken van Karim.
Direct na de aanrijding moet Karim:
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen.
Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Om snel te kunnen lossen zijn dozen, die gevuld zijn met fruitproducten, op een rolcontainer geplaatst. Met behulp van de laadklep worden deze rolcontainers in- en uitgereden.
Op weg terug naar de standplaats rijdt Karim op een rotonde als er plotseling met grote snelheid een personenauto de rotonde komt oprijden. Karim kan de personenauto niet meer ontwijken en rijdt ertegen aan.
De personenauto is bij het ongeval ernstig beschadigd en rondom hangt een sterke benzinelucht. De bestuurder van de personenauto reageert helemaal niet op aanspreken van Karim.
Wie zal Karim na het ongeval direct moeten bellen?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Om snel te kunnen lossen zijn dozen, die gevuld zijn met fruitproducten, op een rolcontainer geplaatst. Met behulp van de laadklep worden deze rolcontainers in- en uitgereden.
Op weg terug naar de standplaats rijdt Karim op een rotonde als er plotseling met grote snelheid een personenauto de rotonde komt oprijden. Karim kan de personenauto niet meer ontwijken en rijdt ertegen aan.
De personenauto is bij het ongeval ernstig beschadigd en rondom hangt een sterke benzinelucht. De bestuurder van de personenauto reageert helemaal niet op aanspreken van Karim.
Welke hulp moet Karim direct verlenen aan de bestuurder van de personenauto?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Om snel te kunnen lossen zijn dozen, die gevuld zijn met fruitproducten, op een rolcontainer geplaatst. Met behulp van de laadklep worden deze rolcontainers in- en uitgereden.
Op weg terug naar de standplaats rijdt Karim op een rotonde als er plotseling met grote snelheid een personenauto de rotonde komt oprijden. Karim kan de personenauto niet meer ontwijken en rijdt ertegen aan.
De personenauto is bij het ongeval ernstig beschadigd en rondom hangt een sterke benzinelucht. De bestuurder van de personenauto reageert helemaal niet op aanspreken van Karim.
De politie en ambulance zijn heel snel ter plaatse waarbij het personeel van de ambulance de medische behandeling van Karim overneemt. De politie regelt ondertussen het verkeer en is begonnen met het onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
Nadat Karim een alcoholtest en verklaring aan de politie heeft afgelegd heeft hij even niets te doen en besluit daarom zijn werkgever te bellen. De werkgever wijst Karim erop dat het zeer belangrijk is om het Europese schadeformulier correct en volledig in te vullen.
Wat moet Karim doen wanneer de politie hem vraagt om te blazen op de alcoholtester?
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Om snel te kunnen lossen zijn dozen, die gevuld zijn met fruitproducten, op een rolcontainer geplaatst. Met behulp van de laadklep worden deze rolcontainers in- en uitgereden.
Op weg terug naar de standplaats rijdt Karim op een rotonde als er plotseling met grote snelheid een personenauto de rotonde komt oprijden. Karim kan de personenauto niet meer ontwijken en rijdt ertegen aan.
De personenauto is bij het ongeval ernstig beschadigd en rondom hangt een sterke benzinelucht. De bestuurder van de personenauto reageert helemaal niet op aanspreken van Karim.
De politie en ambulance zijn heel snel ter plaatse waarbij het personeel van de ambulance de medische behandeling van Karim overneemt. De politie regelt ondertussen het verkeer en is begonnen met het onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
Nadat Karim een alcoholtest en verklaring aan de politie heeft afgelegd heeft hij even niets te doen en besluit daarom zijn werkgever te bellen. De werkgever wijst Karim erop dat het zeer belangrijk is om het Europese schadeformulier correct en volledig in te vullen.
Eén bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit naar diverse groothandelaren en groentewinkels is CLS Transportgroep gevestigd in Venlo. Het werkterrein van dit bedrijf is door de hele Benelux maar ook het in delen van Duitsland. CLS Transportgroep doet verder niks met de in- en verkoop van de groente en fruit. Zij doen alleen transport. Iemand die al ruim 15 jaar bij dit bedrijf werkt en met een trekker-opleggercombinatie met mechanische koelinstallatie rijdt is Karim. CLS Transportgroep is met het aantal voertuigen dat ze in bezit hebben in staat al haar klanten dag in dag uit te bedienen.
Bij een veiling in de buurt van Venlo staan de voertuigen van CLS Transportgroep geparkeerd omdat dit de standplaats is voor de chauffeurs. Elke morgen om 05:00 is Karim bij de standplaats aanwezig, controleert hij zijn documenten en gaat zijn voertuig laden. Om de goede kwaliteit van de groente- en fruitproducten te kunnen waarborgen moet het controleren van de benodigde documenten zorgvuldig gebeuren. Karim probeert om elke dag zo lang mogelijk te werken.
Om 06:00 uur vertrekt Karim van de standplaats om een aantal keren te stoppen om te lossen en retour te laden. Karim besluit om 10.30 uur een pauze te nemen van een half uur. Hij heeft dan 3,5 uur gereden.
Karim gaat in overleg met het bedrijf een maand op vakantie waardoor er, op tijdelijke basis, een andere chauffeur moet worden aangetrokken. Tijdens de overdracht van de werkzaamheden vertelt de vervangende chauffeur dat bij zijn vorige werkgever de meest uitgebreide vorm van dienstverlening werd aangeboden.
De vervoerstemperatuur van de voorgekoelde groente- en fruitproducten is ongeveer 6 °C. De vrachtauto staat tijdens het laden, van de op speciale rolcontainers geplaatste goederen, in een gekoelde ruimte. Voor het beladen en stuwen van zijn voertuig moet Karim zelf zorgen. Er is een hoogteverschil van ca. 15 cm tussen de laadvloer van de vrachtauto en het laadperron bij de laadkuil waar Karim moet inrijden.
Om snel te kunnen lossen zijn dozen, die gevuld zijn met fruitproducten, op een rolcontainer geplaatst. Met behulp van de laadklep worden deze rolcontainers in- en uitgereden.
Op weg terug naar de standplaats rijdt Karim op een rotonde als er plotseling met grote snelheid een personenauto de rotonde komt oprijden. Karim kan de personenauto niet meer ontwijken en rijdt ertegen aan.
De personenauto is bij het ongeval ernstig beschadigd en rondom hangt een sterke benzinelucht. De bestuurder van de personenauto reageert helemaal niet op aanspreken van Karim.
De politie en ambulance zijn heel snel ter plaatse waarbij het personeel van de ambulance de medische behandeling van Karim overneemt. De politie regelt ondertussen het verkeer en is begonnen met het onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
Nadat Karim een alcoholtest en verklaring aan de politie heeft afgelegd heeft hij even niets te doen en besluit daarom zijn werkgever te bellen. De werkgever wijst Karim erop dat het zeer belangrijk is om het Europese schadeformulier correct en volledig in te vullen.
Een ongeval waarbij een vrachtauto of een bus is betrokken is voor verslaggevers van de media erg sensationeel waardoor zij snel bij het ongeval aanwezig zijn om informatie te verzamelen.
Als een verslaggever Karim om informatie vraagt moet hij: