0 of 15 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de examen al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Examen is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de examen te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 15 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Met een terminal-trekker worden in het havengebied door LoJo Containers de opleggers, beladen met een container, regelmatig verplaatst omdat dit sneller blijkt te zijn dan met een normale trekker. Deze terminal-trekker rijdt maar een beperkte afstand over de openbare weg. Volgens de Wet Wegvervoer Goederen is dit voertuig een:
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Sommige vrachtauto’s van transportonderneming LoJo Containers moeten volgens de Wet Wegvervoer Goederen een gewaarmerkte kopie van de communautaire vergunning hebben. Voor welke vrachtauto’s geldt dit?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
De tijd die Gino per week maximaal mag rijden is:
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Mag Gino volgens de Arbeidstijdenwet en het Arbeidstijdenbesluit Vervoer op zondag werken?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
De vrachtbrief die verplicht is bij internationaal vervoer is:
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Op welk document kan Gino vinden wat hij maximaal mag laden?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Hoe kan Gino bepalen wat het brutogewicht van de container is?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
De wet of regelgeving omtrent de gezondheid, veiligheid en het welzijn van de chauffeurs en overig personeel van het bedrijf is:
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Is Gino verplicht melding te maken van gevaarlijke situaties op het werk?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Doordat binnen het bedrijf de nadruk ligt op veilig en defensief rijgedrag en niet op jagen gebeuren er nagenoeg geen ongevallen. In het chauffeurshandboek heeft de bedrijfsleiding staan dat wanneer alles is geladen en gecontroleerd er nogmaals een laatste controle wordt uitgevoerd. De filosofie hierachter is dat de tijd die besteed wordt aan deze extra controle gecompenseerd wordt doordat er onderweg geen problemen ontstaan.
Wat is de manier waarop containers nagenoeg altijd op een containerchassis worden vastgezet?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Doordat binnen het bedrijf de nadruk ligt op veilig en defensief rijgedrag en niet op jagen gebeuren er nagenoeg geen ongevallen. In het chauffeurshandboek heeft de bedrijfsleiding staan dat wanneer alles is geladen en gecontroleerd er nogmaals een laatste controle wordt uitgevoerd. De filosofie hierachter is dat de tijd die besteed wordt aan deze extra controle gecompenseerd wordt doordat er onderweg geen problemen ontstaan.
Waarom is het nuttig om een extra controle van de belading van het voertuig uit te voeren?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Doordat binnen het bedrijf de nadruk ligt op veilig en defensief rijgedrag en niet op jagen gebeuren er nagenoeg geen ongevallen. In het chauffeurshandboek heeft de bedrijfsleiding staan dat wanneer alles is geladen en gecontroleerd er nogmaals een laatste controle wordt uitgevoerd. De filosofie hierachter is dat de tijd die besteed wordt aan deze extra controle gecompenseerd wordt doordat er onderweg geen problemen ontstaan
Onderweg naar Duitsland besluit Gino na 4 uur en 20 minuten om een parkeerplaats op te rijden om een onderbreking van zijn rijtijd te houden. Op deze parkeerplaats wordt een grote controle gehouden door verschillende instanties.
Welke ambtenaren zijn bevoegd om in Nederland te controleren op de naleving van rij- en rusttijden?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Doordat binnen het bedrijf de nadruk ligt op veilig en defensief rijgedrag en niet op jagen gebeuren er nagenoeg geen ongevallen. In het chauffeurshandboek heeft de bedrijfsleiding staan dat wanneer alles is geladen en gecontroleerd er nogmaals een laatste controle wordt uitgevoerd. De filosofie hierachter is dat de tijd die besteed wordt aan deze extra controle gecompenseerd wordt doordat er onderweg geen problemen ontstaan
Onderweg naar Duitsland besluit Gino na 4 uur en 20 minuten om een parkeerplaats op te rijden om een onderbreking van zijn rijtijd te houden. Op deze parkeerplaats wordt een grote controle gehouden door verschillende instanties.
Wat moet Gino doen wanneer hij van een opsporingsambtenaar de opdracht krijgt om naar een controleplaats te rijden die ongeveer een half uur verderop ligt?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Doordat binnen het bedrijf de nadruk ligt op veilig en defensief rijgedrag en niet op jagen gebeuren er nagenoeg geen ongevallen. In het chauffeurshandboek heeft de bedrijfsleiding staan dat wanneer alles is geladen en gecontroleerd er nogmaals een laatste controle wordt uitgevoerd. De filosofie hierachter is dat de tijd die besteed wordt aan deze extra controle gecompenseerd wordt doordat er onderweg geen problemen ontstaan
Onderweg naar Duitsland besluit Gino na 4 uur en 20 minuten om een parkeerplaats op te rijden om een onderbreking van zijn rijtijd te houden. Op deze parkeerplaats wordt een grote controle gehouden door verschillende instanties.
Uiteindelijk heeft de controle maar 10 minuten geduurd. De controletijd moet geregistreerd worden onder welk symbool?
Transportonderneming LoJo Containers gevestigd in Hendrik Ido Ambacht is gespecialiseerd in het vervoer van containers van de Maasvlakte naar diverse bedrijven in binnen- en buitenland. Samen met 12 andere collega’s werkt Gino bij dit bedrijf.
De meeste containers worden beladen op de bestemming afgezet. Op andere locaties worden lege containers geladen en deze gaan leeg terug naar Rotterdam.
Alle chauffeurs zijn maximaal 2 achtereenvolgende nachten weg. Wanneer het bedrijf het werk niet met haar eigen chauffeurs aan kan wordt een beroep gedaan op een aantal eigen rijders die helpen om het overige werk uit te voeren.
Omdat Gino al langere tijd bij het bedrijf werkt en het hem daar goed bevalt heeft hij er geen moeite mee om op zondagen te werken. Gino werkt nooit meer dan 5 dagen per week.
Bij de chauffeursbalie kan Gino na het opzetten van een container de documenten ophalen. De vrachtbrieven zijn de belangrijkste documenten die Gino ontvangt.
Het gewicht van de containers waar Gino mee rijdt is meestal rond de 20 ton. Soms zit er een uitschieter bij van 25 ton. Omdat hij meestal internationaal rijdt is dat gewicht ook wel het maximale wat Gino kan laden.
Omdat de directie van LoJo Containers erg is gesteld op de veiligheid en hun goede naam wordt van alle chauffeurs verlangd dat ze de regels van de Arbowet en CAO naleven. Bekeuringen voor te snel rijden worden altijd op de chauffeur verhaald en deze wordt ook meteen uitgenodigd voor een functioneringsgesprek.
Doordat binnen het bedrijf de nadruk ligt op veilig en defensief rijgedrag en niet op jagen gebeuren er nagenoeg geen ongevallen. In het chauffeurshandboek heeft de bedrijfsleiding staan dat wanneer alles is geladen en gecontroleerd er nogmaals een laatste controle wordt uitgevoerd. De filosofie hierachter is dat de tijd die besteed wordt aan deze extra controle gecompenseerd wordt doordat er onderweg geen problemen ontstaan
Onderweg naar Duitsland besluit Gino na 4 uur en 20 minuten om een parkeerplaats op te rijden om een onderbreking van zijn rijtijd te houden. Op deze parkeerplaats wordt een grote controle gehouden door verschillende instanties.
Hoelang moet Gino zijn rijtijd onderbreken nadat hij de controle heeft gehad?